KAMYONLARLA BARI┼×TIM ARTIK

Y├╝zy─▒l─▒n ihanetinin ya┼čand─▒─č─▒ 15 Temmuz 2016 haftas─▒nda yazd─▒─č─▒m─▒z yaz─▒* Daha sonra olay─▒n roman─▒ yaz─▒ld─▒ (Ebucehil Karpuzu)

KAMYONLARLA BARI┼×TIM ARTIK

15 Temmuzda ya┼čananlar ‘darbe’ de─čil ├╝lkeyi i┼čgal giri┼čimi idi. ABD+AB+kukla ortak yap─▒m─▒ bir i┼čgal giri┼čimine maruz kald─▒k biz. Tezg├óh├ž─▒lar, ba─č─▒ms─▒zl─▒k tarihimize ge├žen b├╝y├╝k kahraman ├ľmer Halisdemirleri, tanklara kafa tutan Pendikli Sabri ├ťnal’lar─▒, Dr Metin Do─čanlar─▒ hesaba katmam─▒┼člard─▒ tabii.

Bir g├Âr├╝┼če g├Âre b├╝t├╝n ya┼čananlar─▒n m├╝sebbibi sinsi ihanet elemanlar─▒n─▒ buralara yerle┼čtiren siyasi iradedir. Bu g├Âr├╝┼č ku┼čkusuz do─črular─▒ bar─▒nd─▒r─▒yor i├žinde, ne ki ger├žek o kadar da yal─▒n de─čil. Yan─▒n─▒zdaki 40 y─▒ll─▒k dostunuzun sizinle ilgili dosyalar haz─▒rlad─▒─č─▒n─▒, ├žeteleler tuttu─čunu, hatta mahrem g├Âr├╝nt├╝lerinize ula┼čt─▒─č─▒n─▒ ├Â─črendi─činizde ne d├╝┼č├╝n├╝rs├╝n├╝z? Bu nas─▒l bir duygu verir size? Ne yapard─▒n─▒z b├Âyle bir durumda? D─▒┼čar─▒dan bakanlar─▒n ÔÇťb├╝t├╝n problem, sizin onu dost edinmenizdeÔÇŁ deyip i┼čin i┼činden ├ž─▒kmas─▒ kolayd─▒r. D─▒┼čar─▒dan g├Âr├╝nen ┼čey, i├žeride bu kadar yal─▒n m─▒ acaba? Ger├žek ┼ču ki olay 15 y─▒ll─▒k bir olay de─čil; sinsilik temel vasf─▒ olan ├Ârg├╝t 40 y─▒ll─▒k bir s├╝re├žten ge├žerek bu noktaya ula┼čt─▒.

DEVAMI --››
D├ťZENEK ve TARAFTAR (deneme)

D├ťZENEK VE TARAFTAR

├ľnceleri ikiydiler sonra ├╝├ž, d├Ârt, on oldular.
Her k├╝me bir imparatorluk; k├╝melerin ba┼č─▒ndaki adamlar─▒n her biri de k├╝mesinin imparatoruydu.
Bu imparatorluklar─▒n ta┼č─▒nmaz m├╝lkleri, b├╝y├╝k arazileri, bankalar─▒, say─▒s─▒ bilinmeyen ara├žlar─▒, ├Âzel tesisleri, ┼ča┼čaal─▒ mek├ónlar─▒ vard─▒. ─░mparatorlu─čun ├Ânde gelen adamlar─▒ ve arenalardaki ayinlerde ├Ânemli g├Ârevleri olan bireyler saraylarda veya saray gibi mek├ónlarda otururlard─▒. Onlar─▒n her birinin g├╝nl├╝k hayatlar─▒ ve yap─▒p ettikleri her i┼č, ilgili k├╝menin yay─▒n organlar─▒na haber olarak ge├žilirdi. Bu haberlerde; adamlar─▒n son olarak ka├ž─▒nc─▒ kad─▒n ile ya┼čad─▒klar─▒; o─čullar─▒n─▒n veya k─▒zlar─▒n─▒n yar─▒┼č yahut drift yaparken hangi gariban─▒ ezdi─či, hangi mek├ónlarda ne t├╝r rezalet ├ž─▒kard─▒klar─▒ balland─▒ra balland─▒ra anlat─▒l─▒rd─▒. Hayatlar─▒n─▒n b├╝t├╝n ayr─▒nt─▒lar─▒ pazara ├ž─▒kar─▒l─▒r; fakat onlar, b├╝t├╝n olanlar─▒ hanelerine yaz─▒lm─▒┼č pozitif┬á bir reklam g├Âz├╝yle de─čerlendirirlerdi sadece. B├╝t├╝n bu haberlerin al─▒c─▒s─▒ da yine taraftard─▒.

DEVAMI --››
EDEB─░YAT D├ťNYAYI DE─×─░┼×T─░R─░R mi?

ÔÇťYaya ├ľncelikli TrafikÔÇŁ ya da┬á EDEB─░YAT D├ťNYAYI DE─×─░┼×T─░R─░R mi?

Ne alaka? Yaya ├Âncelikli trafi─čin edebiyatla ilgisi ne ola? B├Âyle bir soru sorulmal─▒d─▒r. ├ľnce malumun ilam─▒na bakal─▒m: Bizde 2019ÔÇÖda -fark edilen demeyeyim haydi- g├╝ndeme getirilen ÔÇťyaya ├Âncelikli trafikÔÇŁ ger├žekli─či AvrupaÔÇÖda en az 50 y─▒ld─▒r caridir. (┼×imdi, b├Âyle dedim diye ÔÇśAvrupa hayran─▒ÔÇÖ yarg─▒lamas─▒na muhatap olabilirim.) D├╝nyan─▒n az ├žok geli┼čmi┼č her yerinde yayalar─▒n ge├žebilece─či yatay ├žizgilerle belirlenmi┼č alanlar vard─▒r. S├╝r├╝c├╝ buralardan temkinli ge├žer ve kar┼č─▒ya ge├žmek ├╝zere haz─▒rlanan bir yayay─▒ g├Âr├╝r g├Ârmez en az 5m ├Âtede durur. Hele de yaya hamle yapt─▒ ise zinhar yakla┼čmaz. Yasaklar─▒n delinmesinin bir h├╝ner veya art─▒ bir vas─▒f san─▒ld─▒─č─▒ bizde, kendisi i├žin tahsis edilmi┼č bu alanlar─▒ kullanmaya ├žal─▒┼čan yayalar─▒n can─▒n─▒ zor kurtard─▒─č─▒ da bir vak─▒ad─▒r. ├ľte yanda hi├žbir yaya da trafi─čin akt─▒─č─▒ yayalar i├žin bir i┼čaret bulunmayan bir yerden kar┼č─▒ya ge├žmek ├╝zere harekete ge├žmez. Gelelim bunun edebiyatla ilgisine:

DEVAMI --››
─░NTERAKT─░F EDEB─░YAT D├ľNEM─░ (mi?)

├ľyk├╝ ve Ele┼čtiri Yeni Bir D├Âneme mi Giriyor?

Yer├╝st├╝ ve yeralt─▒ imk├ónlar─▒n─▒n sonuna kadar kullan─▒ld─▒─č─▒, yapay zek├ón─▒n ve s├╝personik u├žaklar─▒n g├╝ndeme girdi─či interaktif zamanlara erdik. Postmodernizmin verilerinin k├Ât├╝ kullan─▒m─▒ndan yapay bir anlat─▒ma (benim siborg* edebiyat dedi─čim anlat─▒ms─▒zl─▒k ki eski edebiyatta kar┼č─▒l─▒─č─▒ kelam-─▒ gam├╗zedir); i├žinden insan─▒n ├žekildi─či humonoid (insans─▒) bir ├Âyk├╝ye veya romana; bu ikisinin birle┼čimi diyebilece─čimiz simulakr bir edebiyata do─čru gidi┼č mi var diye sorgulanmal─▒d─▒r.[i] Bu sadece ├Âyk├╝ i├žin de─čil ┼čiir i├žin de d├╝┼č├╝n├╝lebilir. Buna bir i┼čaret olarak de─činip konuyu ele┼čtiriye a├žarak ba┼čka bir boyuta ge├žmek istiyorum.

DEVAMI --››
N─░SAN AYI ETK─░NL─░KLER─░

1- Edit├Âr ve yazar ─░smail Turan, hik├óyelerimizle ilgili 12 Nisan 2019 Cuma g├╝n├╝ saat 15.00’te K─▒rklaereli ├ťniversitesi Uluslararas─▒ Rumeli Sempozyumu’nda “Recep Seyhan’─▒n Hik├óyelerinde Nesne-Birey ─░li┼čkileri” konulu bir bildiri sundu. Metin bilahere ├ťniversitenin hakemli dergisinde yay─▒mlanaca─č─▒ i├žin┬á ├žal─▒┼čman─▒n ├Ânceden ba┼čka bir yerde yay─▒mlanmas─▒n─▒n uygun olmayaca─č─▒ bilgisini ald─▒k. O sebeple k─▒sa s├╝re sonra S─░TEM─░ZDEN KALDIRILDI.
2- 17 May─▒s 12019 ├çar┼čamba g├╝n├╝ saat 10’da ├ťsk├╝dar Fatih Sultan Mehmet ├ťniversitesi T├╝rk Dili Edebiyat─▒ b├Âl├╝m├╝
├Â─črencileri ve kat─▒l─▒mc─▒ misafirlerin bulundu─ču Atikvalide’deki kamp├╝s salonunda EBUCEH─░L KAPRUZU ve 15 Temmuz konu┼čuldu.. Oturumu ilgili ├╝niversitenin Yeni T├╝rk Edebiyat─▒ b├Âl├╝m ba┼čkan─▒ Prof. ┼×aban Sa─čl─▒k y├Ânetti.

DEVAMI --››
─░STANBUL ├ľYK├ťLER─░[1]

┬á ┬á ┬á ┬á ┬á ┬á Bu ┼čehr-i Stanbul ki b├«-misl ├╝ behad─▒r
            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır
                                                           Nedim

─░stanbul bizzat kendisi bir hik├óyedir; yakla┼č─▒k 1600 y─▒ll─▒k bir hik├óyedir bu. D├Ârt imparatorlu─ča (Roma, Latin, Bizans ve Osmanl─▒) ba┼čkentlik etmi┼č bu m├╝stesna ┼čehir,┬á ─░slamla┼čt─▒ktan sonra hik├óyeler ├╝retmeye devam etti. ┼×airin ifadesiyle ÔÇťa─člayan─▒ bile bahtiyarÔÇŁ olan ─░stanbulÔÇÖa bir kez gelen oraya bir daha gelmeden duramaz. ─░stanbulÔÇÖda bir kez ikamet eden i├žin ise oradan ayr─▒lmak derin bir ac─▒ demektir[1].
─░stanbul hasretini en g├╝zel anlatan hik├óyelerden biri Ziya Osman SabaÔÇÖn─▒n B─▒rakt─▒─č─▒m ─░stanbul adl─▒ hik├óyesidir. Anlat─▒c─▒n─▒n beklenmedik bir anda ba┼čka bir ile tayini ├ž─▒kar. ─░stanbulÔÇÖdan ayr─▒lacakt─▒r. Daha ayr─▒lmadan i├žine bir hasret ├ž├Âker[2].

DEVAMI --››
Samsun Anadolu Lisesi 1993 Y─▒ll─▒─č─▒’ndan

SAL (Samsun Anadolu Lisesi) 1993 Y─▒ll─▒─č─▒na yazd─▒─č─▒m─▒z not

┼×air B├ók├«, ÔÇťAvazeyi bu ├óleme Davud gibi sal/B├óki kalan, bu kubbede bir ho┼č seda imi┼čÔÇŁ diyor. ┼×imdi siz gittiniz ey ÔÇśm├╝rg├ónÔÇÖ. Geriye ho┼č bir seda kald─▒. D├╝nya b├Âyledir i┼čte. Halk─▒m─▒z ÔÇťyalan d├╝nyaÔÇŁ der. Anlaml─▒ bulurum bu s├Âz├╝. D├╝nyada fani oldu─čunu, baki olan─▒n yaln─▒zca Allah oldu─čunu (Allah bes/B├óki heves; Allah k├ófidir, gerisi bir hevesten ibarettir) kavrayabilseydi insano─člu; kavgalar g├╝r├╝lt├╝ler, kabal─▒klar asgariye inerdi.

DEVAMI --››
├ť├ç DUYURU (Kitaplara Ula┼č─▒m, Sosyal Medya hesaplar─▒m─▒z, G├╝venlik uyar─▒s─▒)

1- K─░TAPLARA NASIL ULA┼×IRIM? sorusunun cevab─▒ i├žin MEN├ť/HAKKINDA butonuna bak─▒n─▒z
2-Sosyal medya hesaplar─▒m─▒z (Facebook, twitter ve instagram) 19.1.2019 tarihinden itibaren ├žal─▒┼čt─▒─č─▒m─▒z yay─▒nevi BKS (Bilge K├╝lt├╝r Sanat) edit├Ârleri taraf─▒ndan y├Ânetilmektedir. Bu hesaplarda taraf─▒mdan yorum yap─▒lamamaktad─▒r
3-Ziyaret├žilerimiz, sitemizin linkinde sol tarafta┬ái┬ái┼čareti ve g├╝venlik uyar─▒s─▒ndan (g├╝venli de─čil┬áifadesi) vir├╝se ili┼čkin herhangi bir kayg─▒ duymamal─▒d─▒r.
Bu, ilgili firmadan┬áÔÇťssl┬ásertifikas─▒ÔÇŁ┬áalmay─▒┼č─▒m─▒zla ilgilidir. Firmalar ek ├╝cret i├žin bu t├╝r ÔÇťilave hizmetlerdeÔÇŁ bulunuyorlar.
Konu ile ilgili makale:
24 Temmuz 2018: Bug├╝n Google, Chrome 68ÔÇÖi kullanm─▒ma sunmaya ba┼člad─▒. Art─▒k GoogleÔÇÖ─▒n taray─▒c─▒s─▒ HTTPS ile korunmayan t├╝m web siteleri i├žin adres ├žubu─čunda ÔÇťG├╝venli De─čilÔÇŁ uyar─▒s─▒ verecek.
─░nternet taray─▒c─▒lar─▒, g├╝venli (HTTPS) ve g├╝venli olmayan (HTTP) sitelere yakla┼č─▒mlar─▒nda ani de─či┼čikler yap─▒yor. Google Chrome, bu de─či┼čikli─či Ocak 2017ÔÇÖde hayata ge├žirdi. Web sitesi g├╝venli─či konusunda harekete ge├žen Google Chrome, ┼čifre veya kredi kart─▒ bilgisi gibi ki┼čisel bilgi toplayan HTTP sayfalar─▒n─▒ ÔÇťg├╝venli de─čilÔÇŁ olarak lanse etmeye ba┼člad─▒ÔÇŽ
NOT: SE├çK─░LER/├ľyk├╝ Se├žkileri butonu alt─▒ndaki sayfaya ├╝├ž hikaye daha eklendi

DEVAMI --››
T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝

Kazakistan Ahmed Yesevi ├ťniversitesi/ T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝ /Recep Seyhan Maddesi

Kazakistan Uluslararas─▒ Ahmet Yesevi ├ťniversitesi’nde,T├╝rk edebiyat─▒na eserleri ile katk─▒ sunan T├╝rk d├╝nyas─▒n─▒n yazarlar─▒ i├žin bir heyet taraf─▒ndan biyografik ├žal─▒┼čma y├╝r├╝t├╝l├╝yor. ├çal─▒┼čmalar, ├ťniversite’nin sitesinde┬áT├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝┬ába┼čl─▒kl─▒ buton alt─▒nda┬á bulunuyor. Yazar─▒n ad─▒n─▒ ve soyad─▒n─▒ ta┼č─▒yan ba┼čl─▒k; yazarlar─▒n Hayat─▒,┬áEserleri Ba─člam─▒nda Edebi Ki┼čili─či, Kaynak├ža ve Eserleri b├Âl├╝mlerinden olu┼čuyor.
T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝’de a┼ča─č─▒da linkini verdi─čimiz sayfada┬á bize de yer verilmi┼č.
├çal─▒┼čmaya katk─▒ sunan yazar, hik├óyeci Funda ├ľzsoy Erdo─čan’a te┼čekk├╝r ederim. RSeyhan


Ôľ║T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝ Linki i├žin buraya t─▒klay─▒n─▒z.

DEVAMI --››
DEL─░F─░┼×EK* -hik├óye-

Bir g├╝n demi┼čti ki Hac─▒ AzizÔÇÖin Mehemmet, ÔÇťKendisine ÔÇśDeliÔÇÖ dedirtmek i├žin az m─▒ u─čra┼čt─▒ bu kavasÔÇŽ
─░nce dalan, ├žak─▒ gibi bir adamd─▒. ┼×apkas─▒ ba┼č─▒nda kendisi gibi hep dimdik dururdu.
├ľne do─čru hamle yapar gibi y├╝r├╝r, keyfine uygun bir yere giderken su gibi akar; bir samanl─▒─č─▒n
k├Â┼česinden ya da kel bir tepenin ├╝zerinden kayar gibi a─čard─▒.
Uzun s├╝re kaybolurdu.

Koysak ve kuytu yerleri tercih ederdi gelip giderken. Bunun, aran─▒yor olmas─▒yla elbette bir ilgisi vard─▒.
Onu birileri arard─▒ hep; ya cenderme, ya bir alacakl─▒s─▒ ya da babas─▒ÔÇŽ
E─čer aran─▒yorsa arazide boyu a┼čan u├žsuz bucaks─▒z bir ├žay─▒r olurdu o veya i├žinde tilkilerin bile kayboldu─ču
s─▒k ├žal─▒l─▒klar olurdu da herkesin etraf─▒nda dola┼čt─▒─č─▒ ama bir t├╝rl├╝ bulamad─▒─č─▒ kutsal bir kayba d├Ân├╝┼č├╝rd├╝.
Arayanlar─▒n hi├žbiri de gerekli oldu─ču zamanlarda ona ula┼čamazlard─▒.

DEVAMI --››
─░ST─░LA -├Âyk├╝

─░ST─░LA
Adam, s─▒rt ├žantal─▒ ba┼čka bir adama yakla┼č─▒p arad─▒─č─▒ bir adresi sormak istedi. S─▒rt ├žantal─▒ adam─▒n kula─č─▒nda kulakl─▒k vard─▒, adam duymad─▒. Adam onu bu h├ólde bulunca di─čerine y├Ânelecek oldu; ama onun da kula─č─▒nda kulakl─▒k vard─▒. Daha ├Âteki de b├Âyleydi. Kulaklar─▒ kapal─▒yd─▒ insanlar─▒n ve onlara i┼čittirmek neredeyse m├╝mk├╝n de─čildi. Bir an, sorusunu y├Âneltebilece─či kimse bulamay─▒┼č─▒n─▒n aksayan y├╝r├╝y├╝┼č├╝ ile bir ilgisi olup olmayaca─č─▒ ge├žti akl─▒ndan.Sonra bu d├╝┼č├╝ncesinin yersiz oldu─čunu d├╝┼č├╝nd├╝.
├çok ge├žmeden anlad─▒ ki insanlar─▒n kulaklar─▒ t─▒kal─▒yd─▒ ve i┼čitmekten men edilmi┼člerdi sanki.
Dahas─▒, kentte insanlar, birbirlerini g├Ârmedikleri ve i┼čitmedikleri kulelerde oturuyorlard─▒.
Binitler kenti istila etmi┼čti ve insanlar kendilerine yer bulamaz h├óle gelmi┼člerdi.

DEVAMI --››
“Esaret Edebiyat─▒”n─▒n Atlad─▒─č─▒ Sayfa: Teme┼čvarl─▒ Osman A─ča

ÔÇťEsaret Edebiyat─▒ÔÇŁn─▒n Atlad─▒─č─▒ Sayfa:┬áTEME┼×VARLI OSMAN A─×A
Orta├ža─č Avrupas─▒ndaki keskinle┼čmi┼č s─▒n─▒fl─▒ toplum katmanlar─▒nda ├Ânemli bir yeri olan esaret, izleyen y─▒llarda ├Ânce Bat─▒ Edebiyat─▒ÔÇÖna oradan da 19.yyÔÇÖ─▒n ortalar─▒nda AvrupaÔÇÖy─▒ takip eden T├╝rk edebiyat─▒na bula┼čt─▒. Telif olarak edebiyat─▒m─▒zda esaret konusunu i┼čleyen iki ├Ânemli eser var. Biri Ahmet MithatÔÇÖ─▒n 1870ÔÇÖte yazd─▒─č─▒ Esaret adl─▒ hik├óye, di─čeri Sami Pa┼čazade SezaiÔÇÖnin Serg├╝ze┼čt roman─▒(1888).

DEVAMI --››
TANKLARIN G├ľZ├ť NASIL K├ľR ED─░L─░R?

Tanklar─▒n G├Âz├╝ Nas─▒l K├Âr Edilir?

Evrensel bir temad─▒r: ─░nsan─▒n ├Âyle bir yeri vard─▒r ki oraya ili┼čirseniz, zay─▒f bilinen bir adam─▒n bile beklemedik bir g├╝ce ula┼čt─▒─č─▒n─▒ hayretle g├Âr├╝rs├╝n├╝z. Bu, hayvanlarda bile b├Âyledir. Bir hayvan─▒ k─▒st─▒r─▒rsan─▒z size beklemedi─činiz tepkiyi verebilir ve savunma mekanizmalar─▒n─▒ hi├ž tahmin etmedi─činiz yerlerden kullanarak ola─čan├╝st├╝ bir g├╝ce ula┼čabilir. Hayat─▒n─▒n en de─čerli varl─▒─č─▒na kastedildi─čini hissetti─či bir anda bir tavuk, bir y─▒lana kafa tutabilir; bir tav┼čan bir tilkinin fele─čini ┼ča┼č─▒rtabilir. ÔÇťBir ser├že bir kartal─▒ sallad─▒ vurdu yereÔÇŁ diyen Yunus san─▒r─▒m bu noktay─▒ anlatmak istiyordu.

15 Temmuz i┼čgal giri┼čimi b├Âyle bir yerine dokundu milletin; en olmad─▒k bir zamanda en vazge├žilmezine ili┼čti. ┼×unu d├╝┼č├╝nmeden edemiyor insan: Daha ├Ânce de iradesine defalarca ili┼čilmi┼čti bu milletin, o zamanlar neden bu tepkiyi g├Âstermedi? Konunun ├žok derin tahlilleri var ancak ┼ču kadar─▒n─▒ s├Âylemek m├╝mk├╝n san─▒r─▒m: Bilin├žlenme durumu ve demokrasiyi i├žselle┼čtirme konusu bir yana; millet korkutulmu┼čtu y─▒llarca. Korkuyordu evet. ├çok ├Âncesinde eli kolu ba─čl─▒yd─▒; tek parti vard─▒ ├╝lkede; dahas─▒ kahredici yoksulluk vard─▒. Devlet erk├ón─▒ kendisini milletin seyisi g├Âr├╝yordu. Se├žimler, devletin vesayet g├╝├žleri g├Âlgesinde ÔÇťbeni se├žÔÇŁ format─▒nda se├žimlerdi. ─░ktidarlar se├žiliyor fakat bir t├╝rl├╝ muktedir olam─▒yorlard─▒; ├ž├╝nk├╝ devletin eli sopal─▒ memur b├╝rokratlar─▒ iktidara ortak idiler. Bu k├Ât├╝ ┼čartlarda gerekti─činde cebir de kullan─▒lm─▒┼č ve millet sindirilmi┼čti.

DEVAMI --››
EBUCEH─░L KARPUZU HAKKINDA

Bu projede Neden Yer ald─▒m?
Roman, D&R’da Neden Bulunmuyor?
Roman─▒n Yaz─▒l─▒┼č Hik├óyesi

├ľncelikle belirtelim roman─▒n 1. bask─▒s─▒ t├╝kenmi┼č bulunuyor. Okuyucu ancak 2’nci bask─▒ya ula┼čabilecek. Bundan da ├Ânce roman─▒n yaz─▒l─▒┼č hik├óyesi:
15 Temmuz ihaneti herkes gibi beni de derinden etkilemi┼čti. O gece b├╝t├╝n bir tarihimizin en feci ihanetlerinden biri ya┼čanm─▒┼čt─▒. ─░hanetin faillerinin i├ž y├╝z├╝n├╝ az ├žok biliyordum. ─░├žlerinde de kalm─▒┼čt─▒m ama ÔÇťyan─▒m─▒zda olan fakat bizden olmayanlardan biriÔÇŁ etiketi ile ÔÇťmimliÔÇŁ oldu─čumun da fark─▒ndayd─▒m. Bu birikimi roman olarak yazabilirim diye d├╝┼č├╝n├╝yordum. B├Âyle bir ├žal─▒┼čma yapmay─▒ ilk akl─▒ma d├╝┼č├╝ren de o menfur olaydan dokuz ay ├Ânce yapt─▒─č─▒m K─▒rg─▒zistan gezisi oldu. AzazilÔÇÖin Kap─▒s─▒nda adl─▒ ├Âyk├╝ kitab─▒m─▒z K─▒rg─▒zcaya ├ževrilecekti. Konunun g├Âr├╝┼čmeleri olmu┼č ancak anla┼čma imzalama noktas─▒na gelmemi┼čti. Hem ayr─▒nt─▒lar─▒ g├Âr├╝┼č├╝r├╝m hem de bir ┼čey olmasa bile Cengiz AytmatovÔÇÖu ziyaret etmi┼č olurum diye d├╝┼č├╝nd├╝m.

DEVAMI --››
D├╝nya ile Anla┼čmak M├╝mk├╝n m├╝? Mutlu Olmak Talep Edilmeli mi? -deneme-

D├╝nya ile ili┼čkileriniz nas─▒l diye sorsak herhalde ├žo─ču insandan iniltilere varan s─▒zlan─▒┼člar i┼čitiriz. D├╝nya ile ge├žinemez ├žok insan. Aradaki problem, insan─▒n talepleriyle d├╝nyan─▒n karakterinin birbiriyle ├želi┼čmesidir. ├ťstelik ├želi┼čki ├žok derindir. Mutlu olmak d├╝nya ile uzla┼čmakt─▒r bir bak─▒ma, onunla bir s├Âzle┼čmeden ├ž─▒kmakt─▒r. Peki, d├╝nya ile uzla┼čmak m├╝mk├╝n m├╝d├╝r? D├╝nyan─▒n sizi ├ža─č─▒rd─▒─č─▒ yerleri denetlemek ┼čart─▒yla m├╝mk├╝n olabilir bu bizce.┬á Peki ama d├╝nya buna raz─▒ olur mu; kendini denetlettirir mi? ─░┼čte bu zor. Zorlu─ču ┼čuradan:┬á “s├Âzle┼čmeli personel” olarak bulunuyorsunuz d├╝nyada, kadrolu┬á de─čilsiniz. Bu ger├že─či halk feraseti ├žok iyi te┼čhis etmi┼čtir: ÔÇťYalan d├╝nyaÔÇŁ. Demek ki d├╝nyan─▒n ana karakteri yalan(c─▒) olmas─▒d─▒r. Bir yalanc─▒ ile uzla┼čmak da onu denetleme hakk─▒n─▒ elinizde bulundurarak, s─▒n─▒rl─▒ sorumlu bir ├žer├ževede olabilir ancak.

DEVAMI --››
Otorite┬« Edebiyat┬á/ recep seyhan-ele┼čtiri

G├╝├žl├╝ baban─▒n g├Âlgesinde ya┼čayan o─čullar ya da bask─▒n karakterli annenin yamac─▒nda silik ve muti ev k─▒zlar─▒, Freud ve talebelerinin (sonra psikanalistlerin) uzun s├╝re inceleme alanlar─▒ndan biri idi. H├ól├ó ├Âyledir. Bunu edebiyata uyarlarsak otorite┬«lerin g├Âlgesinde ortaya ├ž─▒kan edebi g├Âr├╝nt├╝, h├ól ve gidi┼če bir de bu pencereden bakmam─▒z─▒ gerekli k─▒l─▒yor.

DEVAMI --››
BALTA / recep seyhan – deneme

Kurtlarla kuzular─▒n dostluklar─▒na, tavuklarla tilkilerin muhabbetine ancak fabllarda rastlar─▒z; fakat ┼čecereleri ├žok farkl─▒ olsa da yollar─▒ s─▒kl─▒kla kesi┼čen iki nesne vard─▒r: Balta ve orman. Balta girmemi┼č ormanlar─▒ baltan─▒n ┼čerrinden emin k─▒lan ne olabilir? Bu sorunun cevab─▒n─▒ google bile bilmiyor. ┼×unu biliyoruz ama: Bu iki nesnenin aralar─▒ndaki ili┼čki, so─čuk sava┼č d├Ânemleri gibi ge├žmi┼čtir hep; tarih(leri) boyunca problemli olmu┼člard─▒r.

DEVAMI --››
Cemil Meri├ž An─▒s─▒na…

Kimli─čimi yo─čuran de─čerler vard─▒r ve onlar ba┼č─▒m─▒n ├╝st├╝ndedir. Kendimi bu milletin de─čerlerine ba─čl─▒l─▒k d─▒┼č─▒nda hi├žbir siyas├«, ÔÇśsosyo-kult├╝rel hatta edeb├« gruba -dergiler etraf─▒nda olu┼čan dergi cemaatlerine de- ait hissetmiyorum. Beynimin frekanslar─▒ hi├žbiri ile %100 uyu┼čmuyor. Sonu -c─▒-cu ile biten hi├žbir sosyal-siyasal k├╝menin i├žinde de─čilim. Etiketlerin, yap─▒┼čt─▒r─▒lm─▒┼č kimliklerin, rozet ve markalar─▒n beni asla ifade edemeyece─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum. Bunu bana ├Â─čreten Cemil Meri├žÔÇÖe, Allah’tan rahmetler diliyorum.

DEVAMI --››
Kelam─▒n Kadri…

ÔÇó ├çocuklar gibi hep hayret makam─▒nday─▒m ben.

ÔÇó Ger├žek ham, kurmaca i┼členmi┼č bir hayatt─▒r.

ÔÇó ┼×a┼č─▒rmaktan de─čil ┼ča┼č─▒rmamaktan kork. ┼×a┼č─▒rmad─▒─č─▒n yerde hayat─▒n diriltici de─či┼čikliklerini de g├Âremiyorsundur ve her ┼čey s─▒radand─▒r.

ÔÇó Hayata neresinden bakars─▒n─▒z, bakt─▒─č─▒n─▒z yerde de oras─▒n─▒ g├Âr├╝rs├╝n├╝z.

ÔÇó┬áG├Âz├╝n├╝z neyi g├Âr├╝yorsa size onu g├Âsterir; g├Âr(e)medikleriniz i├žin ikinci g├Âz├╝n├╝z├╝ kullanman─▒z gerekir. Onunla da g├Âremezseniz ├╝├ž├╝nc├╝ g├Âze m├╝racaat ediniz.

 

DEVAMI --››
D├ť─×├ťN SALONU ├Âyk├╝ – recep seyhan

D├╝─č├╝n salonu, insanlar─▒n birbirlerine ne giydiklerini g├Âsterdikleri, giydi─či giysiyi g├Ârmeyenlerin g├Âzlerine sokmak i├žin g├Âz delici oklar icat ettikleri bir insan fuar─▒ gibiydi. Salonun orta yerine kurdelelerden bo┼čalan konfeti de─čil; insanlar─▒n ba─č─▒rsaklar─▒, ci─čerleri, mideleri; bedenlerinin bak─▒┼člar─▒ ├╝zerine ├žeken b├Âlgeleri; ka┼člar─▒, boyaya bat─▒r─▒lm─▒┼č derin bir dehlizden bakan g├Âzleriydi; sonra insanlar─▒n ├╝zerine abanan, bir d├╝─č├╝n├╝n keyfi de de─čil y├╝zleri ve kulaklar─▒ tahri┼č eden y├╝ksek yo─čunluklu m├╝zi─čin salonu istil├ó eden ses karma┼čas─▒yd─▒. M├╝zi─čin g├╝r├╝lt├╝s├╝ her ┼čeye h├ókimdi; masalara, masalardaki bardaklara, me┼črubat ya da i├žki ┼či┼čelerine, tabaklara, masa ├Ârt├╝lerine, sandalye k─▒l─▒flar─▒na, gelinin gelinli─čine, damad─▒n kravat─▒na, d├╝─č├╝n yak─▒nlar─▒n─▒n ├╝zerlerindeki konuk elbiselere, her ┼čeyeÔÇŽ

DEVAMI --››