Samsun Anadolu Lisesi 1993 Y─▒ll─▒─č─▒’ndan

SAL (Samsun Anadolu Lisesi) 1993 Y─▒ll─▒─č─▒na yazd─▒─č─▒m─▒z not
┼×air B├ók├«, ÔÇťAvazeyi bu ├óleme Davud gibi sal/B├óki kalan, bu kubbede bir ho┼č seda imi┼čÔÇŁ diyor. ┼×imdi siz gittiniz ey ÔÇśm├╝rg├ónÔÇÖ. Geriye ho┼č bir seda kald─▒. D├╝nya b├Âyledir i┼čte. Halk─▒m─▒z ÔÇťyalan d├╝nyaÔÇŁ der. Anlaml─▒ bulurum bu s├Âz├╝. D├╝nyada fani oldu─čunu, baki olan─▒n yaln─▒zca Allah oldu─čunu (Allah bes/B├óki heves; Allah k├ófidir, gerisi bir hevesten ibarettir) kavrayabilseydi insano─člu; kavgalar g├╝r├╝lt├╝ler, kabal─▒klar asgariye inerdi.
Medyaya bak─▒n─▒z; eline mikrofonu ge├žiren, ekrana kurulan herkes ÔÇśsevgiÔÇÖden dem vuruyor; ama insano─člunun yiti─či yine de o. Nas─▒l oluyor bu? Cevab─▒ YunusÔÇÖta: Yarat─▒lan─▒ Yaratan’dan ├Ât├╝r├╝ sevmekÔÇŁ. Bu ├Â─čretilebilseydi bize, Dostun evinin g├Ân├╝ller oldu─čunu ├Âz├╝mseyebilseydik; cefalar, beddualar, lanetler, vefas─▒zl─▒klar ve hay─▒nl─▒klarla biter miydi final. ┼×ark─▒lara baksan─▒za, dert daml─▒yor hep. ÔÇťSivrisine─čin biler v─▒z─▒lt─▒s─▒ ┼čik├óyet makam─▒ndaÔÇŁ
D├╝nya 6Ed/B s─▒n─▒f─▒na benziyor. Geliyoruz, orada b├╝y├╝yor, oynuyor, dostluklar kuruyor, h├╝z├╝nler sevin├žler ya┼č─▒yor, s─▒navlardan ge├žiyor, sonra bir g├╝n ├ž─▒k─▒p gidiyoruz. 6Ed/BÔÇÖye ba┼čkalar─▒ gelecek ┼čimdi, onlar da benzer ┼čeyleri ya┼čayacak. ┼×imdi siz gittiniz ama ziller yine ├žal─▒yor, s─▒n─▒f─▒n─▒zda ba┼čka ├Â─črenciler var.
Son s├Âz├╝ Zeki ├ľmer Defne s├Âylesin:
Sonra bir g├╝n zil ├žalacak yine
Hi├ž kimseler olmayacak
Ne s─▒n─▒flar, ne iskeleler, ne istasyonlar, ne siz
Ta i├žimden biri kalacak oralarda
Ben gidece─čimÔÇŽ
ÔÇŁ
(Recep Sayhan, Samsun Anadolu Lisesi T├╝rk Dili Edebiyat─▒ ├Â─čretmeni 1993)

DEVAMI --››
├ť├ç DUYURU (Soyal medya hesaplar─▒m─▒z, Edebiyat D├╝nyay─▒ De─či┼čtirir mi hak.)

1- Sosyal medya hesaplar─▒m─▒z (Facebook, twitter ve instagram) 19.1.2019 tarihinden itibaren ├žal─▒┼čt─▒─č─▒m─▒z yay─▒nevi BKS (Bilge K├╝lt├╝r Sanat) edit├Ârleri taraf─▒ndan y├Ânetilmektedir.
2- Yaya ├ľncelikli Trafik ya da Edebiyat D├╝nyay─▒ De─či┼čtirir mi ba┼čl─▒kl─▒ yaz─▒m─▒z, bir edebiyat dergisine g├Ânderildi─činden dergide yay─▒mland─▒ktan sonra siteye tekrar konacakt─▒r.
3- SE├çK─░LER/├ľyk├╝ Se├žkileri butonu alt─▒ndaki sayfaya ├╝├ž hikaye daha eklendi

DEVAMI --››
T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝

Kazakistan Ahmed Yesevi ├ťniversitesi/ T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝ /Recep Seyhan Maddesi

Kazakistan Uluslararas─▒ Ahmet Yesevi ├ťniversitesi’nde,T├╝rk edebiyat─▒na eserleri ile katk─▒ sunan T├╝rk d├╝nyas─▒n─▒n yazarlar─▒ i├žin bir heyet taraf─▒ndan biyografik ├žal─▒┼čma y├╝r├╝t├╝l├╝yor. ├çal─▒┼čmalar, ├ťniversite’nin sitesinde┬áT├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝┬ába┼čl─▒kl─▒ buton alt─▒nda┬á bulunuyor. Yazar─▒n ad─▒n─▒ ve soyad─▒n─▒ ta┼č─▒yan ba┼čl─▒k; yazarlar─▒n Hayat─▒,┬áEserleri Ba─člam─▒nda Edebi Ki┼čili─či, Kaynak├ža ve Eserleri b├Âl├╝mlerinden olu┼čuyor.
T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝’de a┼ča─č─▒da linkini verdi─čimiz sayfada┬á bize de yer verilmi┼č.
├çal─▒┼čmaya katk─▒ sunan yazar, hik├óyeci Funda ├ľzsoy Erdo─čan’a te┼čekk├╝r ederim. RSeyhan


Ôľ║T├╝rk Edebiyat─▒ ─░simler S├Âzl├╝─č├╝ Linki i├žin buraya t─▒klay─▒n─▒z.

DEVAMI --››
Ebucehil Karpuzu Uluslararas─▒ Frankfurt Kitap Fuar─▒’nda ─░di

Ebu Cehil karpuzu 5.10.2018 g├╝n├╝ matbaadan geldikten sonra Uluslararas─▒┬áFrankfurt Kitap Fuar─▒’nda g├Âr├╝c├╝ye ├ž─▒kt─▒.

Uluslararas─▒ yay─▒nc─▒lar, fuarda, etkinli─če kat─▒lan yay─▒nevlerinin kitaplar─▒n─▒ inceleme imk├ón─▒ buluyorlar.┬á Bu y─▒l┬á 70’inci y─▒l─▒na giren fuar etkinli─či┬á9-14 Ekim 2018 tarihleri aras─▒nda ger├žekle┼čti ve. 102 ├╝lkenin kat─▒ld─▒─č─▒ fuarda 7300 yay─▒nc─▒ firma haz─▒r bulundu. 15 Temmuz roman─▒ projesinde ├Âd├╝l alan Ebucehil Karpuzu ile birlikte di─čer d├Ârt roman da fuarda┬á yer ald─▒. Kitaplar─▒n buradaki ticari konumu bireysel sat─▒┼čtan ziyade yay─▒nc─▒ firmalar─▒n yay─▒mlamaya de─čer bulduklar─▒ kitaplar─▒ ├╝lkelerinin dilinde yay─▒mlamalar─▒ ┼čeklinde ger├žekle┼čiyor. Bu da Ebucehil Karpuzu’na d├╝nyaya a├ž─▒lma ┼čans─▒ veriyor.
Roman─▒n kurgusu; Fet├Â’n├╝n, okullarla ula┼čt─▒─č─▒ yakla┼č─▒k 140 ├╝lkeden herhangi birinde T├╝rkiye’dekine benzer bir ihaneti┬á ger├žekle┼čtirmeye kalk─▒┼čmas─▒ ihtimali ├╝zerine bina edilmi┼čti. (NOT: Romandan k─▒sa bir al─▒nt─▒ Kitaplardan Se├žkiler/├ľne ├ç─▒kanlarda, roman hakk─▒nda genel bilgi ise Yazardan Payla┼č─▒mlar┬á / EBUCEH─░L KARPUZU HAKKINDA ba┼čl─▒─č─▒ alt─▒ndad─▒r.)

DEVAMI --››
DEL─░F─░┼×EK* -hik├óye-

Bir g├╝n demi┼čti ki Hac─▒ AzizÔÇÖin Mehemmet, ÔÇťKendisine ÔÇśDeliÔÇÖ dedirtmek i├žin az m─▒ u─čra┼čt─▒ bu kavasÔÇŽ
ÔÇť─░nce dalan, ├žak─▒ gibi bir adamd─▒. ┼×apkas─▒ ba┼č─▒nda kendisi gibi hep dimdik dururdu.
├ľne do─čru hamle yapar gibi y├╝r├╝r, keyfine uygun bir yere giderken su gibi akar; bir samanl─▒─č─▒n k├Â┼česinden ya da kel bir tepenin ├╝zerinden kayar gibi a─čard─▒.
Uzun s├╝re kaybolurdu.

DEVAMI --››
“G├╝venlik Uyar─▒s─▒” konusu

Hat─▒rlatma:

Ziyaret├žilerimiz, sitemizin linkinde sol tarafta i i┼čareti ve g├╝venlik uyar─▒s─▒ndan (g├╝venli de─čil ifadesi) vir├╝se ili┼čkin herhangi bir kayg─▒ duymamal─▒d─▒r.

Bu, ilgili firmadan “ssl┬ásertifikas─▒” almay─▒┼č─▒m─▒zla ilgilidir. Firmalar ek ├╝cret i├žin bu t├╝r “ilave hizmetlerde” bulunuyorlar.

Konu ile ilgili makale:

24 Temmuz 2018: Bug├╝n Google, Chrome 68ÔÇÖi kullanm─▒ma sunmaya ba┼člad─▒. Art─▒k GoogleÔÇÖ─▒n taray─▒c─▒s─▒ HTTPS ile korunmayan t├╝m web siteleri i├žin adres ├žubu─čunda ÔÇťG├╝venli De─čilÔÇŁ uyar─▒s─▒ verecek.

─░nternet taray─▒c─▒lar─▒, g├╝venli (HTTPS) ve g├╝venli olmayan (HTTP) sitelere yakla┼č─▒mlar─▒nda ani de─či┼čikler yap─▒yor. Google Chrome, bu de─či┼čikli─či Ocak 2017ÔÇÖde hayata ge├žirdi. Web sitesi g├╝venli─či konusunda harekete ge├žen Google Chrome, ┼čifre veya kredi kart─▒ bilgisi gibi ki┼čisel bilgi toplayan HTTP sayfalar─▒n─▒ ÔÇťg├╝venli de─čilÔÇŁ olarak lanse etmeye ba┼člad─▒…

Devam─▒…

DEVAMI --››
─░ST─░LA -├Âyk├╝

─░ST─░LA
Adam, s─▒rt ├žantal─▒ ba┼čka bir adama yakla┼č─▒p arad─▒─č─▒ bir adresi sormak istedi. S─▒rt ├žantal─▒ adam─▒n kula─č─▒nda kulakl─▒k vard─▒, adam duymad─▒. Adam onu bu h├ólde bulunca di─čerine y├Ânelecek oldu; ama onun da kula─č─▒nda kulakl─▒k vard─▒. Daha ├Âteki de b├Âyleydi. Kulaklar─▒ kapal─▒yd─▒ insanlar─▒n ve onlara i┼čittirmek neredeyse m├╝mk├╝n de─čildi. Bir an, sorusunu y├Âneltebilece─či kimse bulamay─▒┼č─▒n─▒n aksayan y├╝r├╝y├╝┼č├╝ ile bir ilgisi olup olmayaca─č─▒ ge├žti akl─▒ndan.Sonra bu d├╝┼č├╝ncesinin yersiz oldu─čunu d├╝┼č├╝nd├╝.
├çok ge├žmeden anlad─▒ ki insanlar─▒n kulaklar─▒ t─▒kal─▒yd─▒ ve i┼čitmekten men edilmi┼člerdi sanki.
Dahas─▒, kentte insanlar, birbirlerini g├Ârmedikleri ve i┼čitmedikleri kulelerde oturuyorlard─▒.
Binitler kenti istila etmi┼čti ve insanlar kendilerine yer bulamaz h├óle gelmi┼člerdi.

DEVAMI --››
“Esaret Edebiyat─▒”n─▒n Atlad─▒─č─▒ Sayfa: Teme┼čvarl─▒ Osman A─ča

ÔÇťEsaret Edebiyat─▒ÔÇŁn─▒n Atlad─▒─č─▒ Sayfa:┬áTEME┼×VARLI OSMAN A─×A
Orta├ža─č Avrupas─▒ndaki keskinle┼čmi┼č s─▒n─▒fl─▒ toplum katmanlar─▒nda ├Ânemli bir yeri olan esaret, izleyen y─▒llarda ├Ânce Bat─▒ Edebiyat─▒ÔÇÖna oradan da 19.yyÔÇÖ─▒n ortalar─▒nda AvrupaÔÇÖy─▒ takip eden T├╝rk edebiyat─▒na bula┼čt─▒. Telif olarak edebiyat─▒m─▒zda esaret konusunu i┼čleyen iki ├Ânemli eser var. Biri Ahmet MithatÔÇÖ─▒n 1870ÔÇÖte yazd─▒─č─▒ Esaret adl─▒ hik├óye, di─čeri Sami Pa┼čazade SezaiÔÇÖnin Serg├╝ze┼čt roman─▒(1888).

DEVAMI --››
TANKLARIN G├ľZ├ť NASIL K├ľR ED─░L─░R?

Tanklar─▒n G├Âz├╝ Nas─▒l K├Âr Edilir?

Evrensel bir temad─▒r: ─░nsan─▒n ├Âyle bir yeri vard─▒r ki oraya ili┼čirseniz, zay─▒f bilinen bir adam─▒n bile beklemedik bir g├╝ce ula┼čt─▒─č─▒n─▒ hayretle g├Âr├╝rs├╝n├╝z. Bu, hayvanlarda bile b├Âyledir. Bir hayvan─▒ k─▒st─▒r─▒rsan─▒z size beklemedi─činiz tepkiyi verebilir ve savunma mekanizmalar─▒n─▒ hi├ž tahmin etmedi─činiz yerlerden kullanarak ola─čan├╝st├╝ bir g├╝ce ula┼čabilir. Hayat─▒n─▒n en de─čerli varl─▒─č─▒na kastedildi─čini hissetti─či bir anda bir tavuk, bir y─▒lana kafa tutabilir; bir tav┼čan bir tilkinin fele─čini ┼ča┼č─▒rtabilir. ÔÇťBir ser├že bir kartal─▒ sallad─▒ vurdu yereÔÇŁ diyen Yunus san─▒r─▒m bu noktay─▒ anlatmak istiyordu.

15 Temmuz i┼čgal giri┼čimi b├Âyle bir yerine dokundu milletin; en olmad─▒k bir zamanda en vazge├žilmezine ili┼čti. ┼×unu d├╝┼č├╝nmeden edemiyor insan: Daha ├Ânce de iradesine defalarca ili┼čilmi┼čti bu milletin, o zamanlar neden bu tepkiyi g├Âstermedi? Konunun ├žok derin tahlilleri var ancak ┼ču kadar─▒n─▒ s├Âylemek m├╝mk├╝n san─▒r─▒m: Bilin├žlenme durumu ve demokrasiyi i├žselle┼čtirme konusu bir yana; millet korkutulmu┼čtu y─▒llarca. Korkuyordu evet. ├çok ├Âncesinde eli kolu ba─čl─▒yd─▒; tek parti vard─▒ ├╝lkede; dahas─▒ kahredici yoksulluk vard─▒. Devlet erk├ón─▒ kendisini milletin seyisi g├Âr├╝yordu. Se├žimler, devletin vesayet g├╝├žleri g├Âlgesinde ÔÇťbeni se├žÔÇŁ format─▒nda se├žimlerdi. ─░ktidarlar se├žiliyor fakat bir t├╝rl├╝ muktedir olam─▒yorlard─▒; ├ž├╝nk├╝ devletin eli sopal─▒ memur b├╝rokratlar─▒ iktidara ortak idiler. Bu k├Ât├╝ ┼čartlarda gerekti─činde cebir de kullan─▒lm─▒┼č ve millet sindirilmi┼čti.

DEVAMI --››
EBUCEH─░L KARPUZU HAKKINDA

Bu projede Neden Yer ald─▒m? Ya da Ebucehil Karpuzu’nun Yaz─▒l─▒┼č Hik├óyesi

15 Temmuz ihaneti herkes gibi beni de derinden etkilemi┼čti. O gece b├╝t├╝n bir tarihimizin en feci ihanetlerinden biri ya┼čanm─▒┼čt─▒. ─░hanetin┬áfaillerinin i├ž y├╝z├╝n├╝ az ├žok biliyordum. ─░├žlerinde de kalm─▒┼čt─▒m ama “yan─▒m─▒zda olan fakat bizden olmayanlardan biri” etiketi ile “mimli” oldu─čumun da fark─▒ndayd─▒m. Bu birikimi roman olarak yazabilirim diye d├╝┼č├╝n├╝yordum. B├Âyle bir ├žal─▒┼čma yapmay─▒ ilk akl─▒ma d├╝┼č├╝ren de o menfur olaydan dokuz ay ├Ânce yapt─▒─č─▒m K─▒rg─▒zistan gezisi oldu.┬á Azazil’in Kap─▒s─▒nda adl─▒ ├Âyk├╝ kitab─▒m─▒z K─▒rg─▒zcaya ├ževrilecekti. Konunun g├Âr├╝┼čmeleri olmu┼č ancak netle┼čmemi┼čti. Hem bu konuyu y├╝z y├╝ze g├Âr├╝┼č├╝r├╝m hem de bir ┼čey olmasa┬á bile Cengiz Aytmatov’u ziyaret etmi┼č olurum diye d├╝┼č├╝nd├╝m.┬á Orada g├Ârd├╝klerim beni hayrete d├╝┼č├╝rd├╝. Manas ├ťniversitesi d├óhil her yerde Fet├Â’n├╝n adamlar─▒ vard─▒. G├Âr├╝┼čt├╝─č├╝m yay─▒nc─▒ da Fet├Â’n├╝n has adam─▒yd─▒. Durumu g├Âr├╝nce, yapacaklar─▒ istihbarattan “sa─člam” ├ž─▒kmay─▒z, bu i┼č olmaz, dedim i├žimden. Nitekim olmad─▒. 2015 Ekim ba┼člar─▒nda gitmi┼čtim. Oradan d├Ând├╝kten dokuz ay sonra da 15 Temmuz felaketi ya┼čand─▒. Bu menfur olay, d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m ├žal─▒┼čmaya ili┼čkin kafamdaki ta┼člar─▒ t├╝m├╝yle yerine oturttu.

DEVAMI --››
D├╝nya ile Anla┼čmak M├╝mk├╝n m├╝? Mutlu Olmak Talep Edilmeli mi? -deneme-

D├╝nya ile ili┼čkileriniz nas─▒l diye sorsak herhalde ├žo─ču insandan iniltilere varan s─▒zlan─▒┼člar i┼čitiriz. D├╝nya ile ge├žinemez ├žok insan. Aradaki problem, insan─▒n talepleriyle d├╝nyan─▒n karakterinin birbiriyle ├želi┼čmesidir. ├ťstelik ├želi┼čki ├žok derindir. Mutlu olmak d├╝nya ile uzla┼čmakt─▒r bir bak─▒ma, onunla bir s├Âzle┼čmeden ├ž─▒kmakt─▒r. Peki, d├╝nya ile uzla┼čmak m├╝mk├╝n m├╝d├╝r? D├╝nyan─▒n sizi ├ža─č─▒rd─▒─č─▒ yerleri denetlemek ┼čart─▒yla m├╝mk├╝n olabilir bu bizce.┬á Peki ama d├╝nya buna raz─▒ olur mu; kendini denetlettirir mi? ─░┼čte bu zor. Zorlu─ču ┼čuradan:┬á “s├Âzle┼čmeli personel” olarak bulunuyorsunuz d├╝nyada, kadrolu┬á de─čilsiniz. Bu ger├že─či halk feraseti ├žok iyi te┼čhis etmi┼čtir: ÔÇťYalan d├╝nyaÔÇŁ. Demek ki d├╝nyan─▒n ana karakteri yalan(c─▒) olmas─▒d─▒r. Bir yalanc─▒ ile uzla┼čmak da onu denetleme hakk─▒n─▒ elinizde bulundurarak, s─▒n─▒rl─▒ sorumlu bir ├žer├ževede olabilir ancak.

DEVAMI --››
Otorite┬« Edebiyat┬á/ recep seyhan-ele┼čtiri

G├╝├žl├╝ baban─▒n g├Âlgesinde ya┼čayan o─čullar ya da bask─▒n karakterli annenin yamac─▒nda silik ve muti ev k─▒zlar─▒, Freud ve talebelerinin (sonra psikanalistlerin) uzun s├╝re inceleme alanlar─▒ndan biri idi. H├ól├ó ├Âyledir. Bunu edebiyata uyarlarsak otorite┬«lerin g├Âlgesinde ortaya ├ž─▒kan edebi g├Âr├╝nt├╝, h├ól ve gidi┼če bir de bu pencereden bakmam─▒z─▒ gerekli k─▒l─▒yor.

DEVAMI --››
BALTA / recep seyhan – deneme

Kurtlarla kuzular─▒n dostluklar─▒na, tavuklarla tilkilerin muhabbetine ancak fabllarda rastlar─▒z; fakat ┼čecereleri ├žok farkl─▒ olsa da yollar─▒ s─▒kl─▒kla kesi┼čen iki nesne vard─▒r: Balta ve orman. Balta girmemi┼č ormanlar─▒ baltan─▒n ┼čerrinden emin k─▒lan ne olabilir? Bu sorunun cevab─▒n─▒ google bile bilmiyor. ┼×unu biliyoruz ama: Bu iki nesnenin aralar─▒ndaki ili┼čki, so─čuk sava┼č d├Ânemleri gibi ge├žmi┼čtir hep; tarih(leri) boyunca problemli olmu┼člard─▒r.

DEVAMI --››
Cemil Meri├ž An─▒s─▒na…

Kimli─čimi yo─čuran de─čerler vard─▒r ve onlar ba┼č─▒m─▒n ├╝st├╝ndedir. Kendimi bu milletin de─čerlerine ba─čl─▒l─▒k d─▒┼č─▒nda hi├žbir siyas├«, ÔÇśsosyo-kult├╝rel hatta edeb├« gruba -dergiler etraf─▒nda olu┼čan dergi cemaatlerine de- ait hissetmiyorum. Beynimin frekanslar─▒ hi├žbiri ile %100 uyu┼čmuyor. Sonu -c─▒-cu ile biten hi├žbir sosyal-siyasal k├╝menin i├žinde de─čilim. Etiketlerin, yap─▒┼čt─▒r─▒lm─▒┼č kimliklerin, rozet ve markalar─▒n beni asla ifade edemeyece─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum. Bunu bana ├Â─čreten Cemil Meri├žÔÇÖe, Allah’tan rahmetler diliyorum.

DEVAMI --››
Kelam─▒n Kadri…

ÔÇó ├çocuklar gibi hep hayret makam─▒nday─▒m ben.

ÔÇó Ger├žek ham, kurmaca i┼členmi┼č bir hayatt─▒r.

ÔÇó ┼×a┼č─▒rmaktan de─čil ┼ča┼č─▒rmamaktan kork. ┼×a┼č─▒rmad─▒─č─▒n yerde hayat─▒n diriltici de─či┼čikliklerini de g├Âremiyorsundur ve her ┼čey s─▒radand─▒r.

ÔÇó Hayata neresinden bakars─▒n─▒z, bakt─▒─č─▒n─▒z yerde de oras─▒n─▒ g├Âr├╝rs├╝n├╝z.

ÔÇó┬áG├Âz├╝n├╝z neyi g├Âr├╝yorsa size onu g├Âsterir; g├Âr(e)medikleriniz i├žin ikinci g├Âz├╝n├╝z├╝ kullanman─▒z gerekir. Onunla da g├Âremezseniz ├╝├ž├╝nc├╝ g├Âze m├╝racaat ediniz.

 

DEVAMI --››
D├ť─×├ťN SALONU ├Âyk├╝ – recep seyhan

D├╝─č├╝n salonu, insanlar─▒n birbirlerine ne giydiklerini g├Âsterdikleri, giydi─či giysiyi g├Ârmeyenlerin g├Âzlerine sokmak i├žin g├Âz delici oklar icat ettikleri bir insan fuar─▒ gibiydi. Salonun orta yerine kurdelelerden bo┼čalan konfeti de─čil; insanlar─▒n ba─č─▒rsaklar─▒, ci─čerleri, mideleri; bedenlerinin bak─▒┼člar─▒ ├╝zerine ├žeken b├Âlgeleri; ka┼člar─▒, boyaya bat─▒r─▒lm─▒┼č derin bir dehlizden bakan g├Âzleriydi; sonra insanlar─▒n ├╝zerine abanan, bir d├╝─č├╝n├╝n keyfi de de─čil y├╝zleri ve kulaklar─▒ tahri┼č eden y├╝ksek yo─čunluklu m├╝zi─čin salonu istil├ó eden ses karma┼čas─▒yd─▒. M├╝zi─čin g├╝r├╝lt├╝s├╝ her ┼čeye h├ókimdi; masalara, masalardaki bardaklara, me┼črubat ya da i├žki ┼či┼čelerine, tabaklara, masa ├Ârt├╝lerine, sandalye k─▒l─▒flar─▒na, gelinin gelinli─čine, damad─▒n kravat─▒na, d├╝─č├╝n yak─▒nlar─▒n─▒n ├╝zerlerindeki konuk elbiselere, her ┼čeyeÔÇŽ

DEVAMI --››